Fysser Uden Filter

Formålet med podcasten Fysser Uden Filter er at forsøge at reformere sundhedsidealet
og gøre oprør mod det præstationsfremmende samfund. 

Hvem står bag Fysser Uden Filter?

Joakim Andresen

Joakim er uddannet fysioterapeut fra UCL Erhvervsakademi og Professionshøjskole i 2020. 

Han har i over 10 år beskæftiget sig med styrketræning, både af egen interesse og som redskab til at hjælpe andre. Denne brede erfaring i faget giver et stort sygdomskendskab og hermed gode værktøjer til genoptræning og rehabilitering.

Joakim lægger vægt på rehabilitering og genoptræning som er underbygget af videnskaben. Derudover har han erfaring med manuelle teknikker og har særligt kompetencer indenfor ryg, skulder, hofte og knæ området.

Mikael Ravn

Mikael er uddannet fysioterapeut fra UCL Erhvervsakademi og Professionshøjskole i 2020. 

Med mange års fodbold i rygsækken valgte han, for 10 år siden, at lægge det på hylden og istedet fokuseret på styrketræning. Som årene gik, blev tilgangen til styrketræning mere og mere simpel, med fokus på basale øvelser, som blev nørdet igennem med videoanalyser og fokus på bevægelsesoptimering.   

Mikael startede på fysioterapeutstudiet med et biomekanisk syn, hvor alt blev forbundet med træning, men opdagede hen ad vejen, at mennesker ikke er maskiner. Han brænder for at hjælpe mennesker, hvor kroppen har sagt fra. Blandt mange interesseområder finder han ryggen mest interessant, da der ikke findes en one-size-fits-all løsning. 

DSCF39882

Episoder

P1030811

#1: Motivation og træning

Omhandler den manglende lyst til træning og giver redskaber til hvordan du kan genfinde den.

LRM_20200209_165950

#2: Kognitiv træning til MS-patienter

Faglig snak med Nichlas, Filip og Jakob omkring DGI SMART Training til patienter med Multiple Sclerose.

#3: Udstrækning

Gennemgang af dynamisk og statisk udstrækning. Hvad virker og hvad gør ikke?

#4: Sene til gene

Gennemgang af tendinopatier; symptomer, behandling og hvad kan man gøre ved det?

#5: Vægttab

Gennemgang af slankekure, kostændringer, hvad der virker og hvad der ikke gør.

#6: Løb - Del 1

Tips til en skadesfri opstart af løbetræning.

#7: Løb - Del 2

Vi taler om, hvordan man løber mest økonomisk, pulsure samt forskellige typer løbesko og hvad højden fra hæl til tå kan gøre for dit løb.

#8: Vedligeholdelse af muskelmasse

Hvordan kan du vedligeholde din muskelmasse, når du ikke har mulighed for at komme ned i træningscenteret?

#9: Præstationssamfundet i en krisetid

Med afsæt i bogen "Præstationssamfundet" af Anders Petersen diskuterer vi, hvorvidt man bør stresse sig selv med at opnå flere og større ting, nu hvor vi har fået mere tid mellem hænderne.

Find os her